Jumaat, 2 Mei 2014

KENYATAAN MEDIA - (Ketua Sekretariat NGO Negeri)

10:40 PTG

KENYATAAN MEDIA- 2HB MAY 2014

MAKLUMAN PALSU DEMONSTRASI ISU KENAIKAN CUKAI PINTU PADA 4HB MAY 2014.

Saya telah dimaklumkan terdapat sebaran yg tidak dpt dipastikan puncanya berhubung rancangan Demonstrasi Isu Cukai Pintu pada 4hb May 2014 bertempat di depan bangunan MBKT.

Saya ingin memaklumkan hasil semakan dgn semua NGO2 yg sentiasa menyelaraskan kesatuan dlm perjuangan rakyat, kami mengesahkan demo tersebut tiada kena mengena dgn NGO2 yg bersama kami.
Lujnah Badan Penggerak Demokrasi dan Mobilasi Rakyat PAS Terengganu tidak pernah dimaklumkan soal ini.

Saya sendiri akan hadir ke satu Mesyuarat Pelarasan Jkuasa Bertindak Isu Cukai Pintu MBKT Peringkat PAS KAWASAN KUALA TERENGGANU esok yg akan membincangkan langkah2 lanjut membela rakyat yg tertekan dengan kenaikan sehingga 600% Cukai Pintu ini.

Saya berpendapat langkah yg segera yg perlu diutamakan adalah membantu individu pemilik premis yg terlibat membuat bantahan bertulis yg sempurna terlebih dahulu.

Selanjutnya mengumpulkan salinan2 bantahan. Meningkatkan kesedaran awam (awareness) isu ini melalui kain2 rentang, poster, risalah dan media baru facebook, Twitter, whatsapp.

Tertakluk kpd tindak balas kerajaan terhadap bantahan, Demonstrasi adalah satu pilihan yg boleh di pertimbangkan bila rakyat sudah faham permasalahan nya dan kerajaan gagal menggunakan budi bicara utk menangguhkan atau membatalkan kenaikan Cukai Pintu tersebut.

HJ AHMAD AMZAD HASHIM
Setiausaha
Lujnah Badan Penggerak Demokrasi dan Mobilasi Rakyat Terengganu
PAS Terengganu
(Ketua Sekretariat NGO Negeri)

Written by

GANTI yang sesat dengan yang diredhai Allah. GANTI yang khianat dengan yang amanah. GANTI segala perancangan dan program yang membawa kerugian dengan keberuntungan. GANTI segala sifat mazmumah (buruk dan tercela) yang ada pada diri sendiri dan masyarakat dengan sifat mahmudah (baik dan terpuji) GANTI mengajak perubahan. GANTI IS FOR CHANGE!!!

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

© 2013 Gerakan Anak Terengganu Insaf [ GANTI ]. All rights resevered. Designed by Templateism

Back To Top