Sabtu, 16 November 2013

Kenali NGO GANTI

9:02 PTG

~ Amar Makruf Nahi Mungkar ~

Atas Kesedaran sekumpulan Anak Muda Terengganu telah menubuhkan sebuah NGO yang diberi Gerakan Anak Terengganu Insaf ( GANTI ). Persedian menghadapi PRU14 akan datang.

"Dan hendaklah ada di antara kalian segolongan umat yang menyeru kepada kebajikan, menyuruh kepada yang ma'ruf dan mencegah dari yang mungkar. Merekalah orang-orang yang beruntung." (Ali Imran: 104).

Adalah menjadi matlamat GANTI untuk Mengejutkan dan Menggerakkan Seluruh Rakyat Terengganu dari lena,cuai dan lalai yang berpanjangan.

1. Supaya menginsafi hal ehwal negeri yang sebenarnya dizalimi dan menanggung rugi oleh tindakan Persekutuan yang menganaktirikan pembangunan yang sepatutnya lebih layak ditumpukan di negeri ini yang lebih 90% Melayu/Islam serta sebagai penyumbang terbesar hasil petroleum negara.

2. Supaya rakyat menginsafi hal keadaan nasib rakyat yang dizalimi dan menanggung rugi serta teraniaya oleh tindakan mereka yang diamanahkan mentadbir negeri berupa penyelewengan, rasuah, ketidak adilan, diskriminasi berasaskan politik dan pengkhianatan terhadap Islam dan nilai-nilai mulia kehidupan beragama yg turut dikongsi bukan Islam yang menjadi kepada asas Rukun Negara.

3. . Supaya rakyat menginsafi masa depan agama, bangsa, negeri dan negara terletak pada kualiti pada masyarakat itu sendiri bersabit akhlak dan sakhsiah, disiplin diri, tahap keilmuan dan pendidikan dan pegangan agamayang berasaskan akidah keimanan yang betul dan yang teguh.

GANTI mengajak rakyat bersama dalam satu gerakan Amar Makruf Nahi Mungkar (Mengajak Melakukan Kebaikan dan Pembaikan, Dan Menentang serta Mencegah segala yang Buruk dan Keji) dan dalam masa yang sama menjalin persaudaraan sesama Islam, sesama rakyat termasuk non muslim yang juga mempunyai hak yang dilindungi perlembagaan negara dan prinsip Islam.

Maka adalah matlamat akhir GANTI supaya rakyat bersama: :

GANTI yang sesat dengan yang diredhai Allah.
GANTI yang khianat dengan yang amanah.
GANTI segala perancangan dan program yang membawa kerugian dengan keberuntungan.
GANTI segala sifat mazmumah (buruk dan tercela) yang ada pada diri sendiri dan masyarakat dengan sifat mahmudah (baik dan terpuji)

GANTI mengajak perubahan. GANTI IS FOR CHANGE!!!

Borang keahlian boleh di dapati http://iluvurl.com/ganti

Written by

GANTI yang sesat dengan yang diredhai Allah. GANTI yang khianat dengan yang amanah. GANTI segala perancangan dan program yang membawa kerugian dengan keberuntungan. GANTI segala sifat mazmumah (buruk dan tercela) yang ada pada diri sendiri dan masyarakat dengan sifat mahmudah (baik dan terpuji) GANTI mengajak perubahan. GANTI IS FOR CHANGE!!!

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

© 2013 Gerakan Anak Terengganu Insaf [ GANTI ]. All rights resevered. Designed by Templateism

Back To Top