Rabu, 14 Mei 2014

MB Baru : Ganti Tuntut Sembilan Perubahan

7:21 PTG

Perubahan dalam tampuk kepimpinan negeri tidak akan membawa apa-apa makna sekiranya tiada perubahan yang jelas dan tegas berhubung dasar dan jentera perlaksanaan sebarang program yang melibatkan kepentingan dan dana rakyat.
Secara spesifiknya GANTI menuntut seperti berikut:
1. Menghentikan semua projek dan perancangan yang membazir dan memberi risiko kepada potensi masa hadapan Negeri Terengganu terutamanya Projek Jambatan Drawbridge di muka kuala Sungai Terengganu, Projek Pulau Bebas Cukai di Tasik Kenyir, perlombongan bijih besi yang tiada kawalan di Dungun dan Perobohan Pasar Payang untuk pembinaan kompleks mewah hotel dan kondominium
2. Menghentikan Cadangan Kenaikan Cukai Pintu di kesemua Majlis Bandaraya, Majlis Bandaran dan Majlis Daerah.
3. Menuntut dikembalikan Royalti Petroleum 5% seperti yang ada dalam perjanjian dengan Petronas serta dimulakan langkah tuntutan kenaikan Royalti berkenaan kepada 20% seperti yang telah dimulakan oleh Serawak.
http://www.buletinonline.net/images/stories/aberita6/Amzad.png5. Menuntut hak terhadap Royalti Petroleum bagi Medan Petroleum PM307 BERTAM yang disahkan oleh Menteri Besar sebelum ini sebagai hak negeri Terengganu. Royalti ini dianggarkan RM100juta setahun dan diumumkan Perdana Menteri akan dibayar kepada Pahang.
6. Menghentikan segala proses pengambilan tanah yang tidak menghormati peraturan di bawah

Written by

GANTI yang sesat dengan yang diredhai Allah. GANTI yang khianat dengan yang amanah. GANTI segala perancangan dan program yang membawa kerugian dengan keberuntungan. GANTI segala sifat mazmumah (buruk dan tercela) yang ada pada diri sendiri dan masyarakat dengan sifat mahmudah (baik dan terpuji) GANTI mengajak perubahan. GANTI IS FOR CHANGE!!!

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

© 2013 Gerakan Anak Terengganu Insaf [ GANTI ]. All rights resevered. Designed by Templateism

Back To Top