Jumaat, 13 Disember 2013

Surah Yunus 7-14

8:38 PG

TAZKIRAH KASIH SAYANG SESAMA KITA

Assalamualaikum Wrt Wb

Surah Yunus 7-14 . Kuliah Subuh Masjid At Taqwa Kampung Durian Burung, Kuala Terengganu.

Sesungguhnya orang2 yg beriman dan mengerjakan kebajikan, nescaya diberi petunjuk dan hidayah oleh Allah SWT dikeranakan oleh keimanan nya. Allah SWT menjanjikan syurga yg penuh kenikmatan kpd mereka yg mengalir di bawah nya sungai2.

Dan kakau Allah SWT menyegerakan mendatangkan keburukan bagi manusia seoerti juga permintaan mereka supaya disegerakan kebaikan, amatlah mudah bagi Allah SWT mengakhiri hayat mereka. Dialah yg menghidupkan dan Dialah yg mematikan.

Ahmad Amzad HashimNamun Allah SWT membiarkan mereka yg tak mahu beriman bingung dalam kesesatan mereka.

Manusia itu sifatnya bila dihimpit kesusahan, musibah dan habis akal upaya akan kembali kpd Allah SWT jua sbg tempat mengadu berdoa meminta dgn pelbagai permintaan, hatta ketika bersandar ke tiang atau mahu melelapkan mata.

Namun setelah diperkenankan dan beroleh apa yg mereka mahu atau dikeluarkan dari bahaya musibah, terus mereka lupa diri seolah2 mereka tak pernah merayu2 kepada Allah SWT.

Ingatlah Allah SWT telah membinasakan banyak bangsa 2 yg zalim, derhaka walau setelah diberi ingatan oleh Para Rasul dan nabi2.

Wassalam.

Written by

GANTI yang sesat dengan yang diredhai Allah. GANTI yang khianat dengan yang amanah. GANTI segala perancangan dan program yang membawa kerugian dengan keberuntungan. GANTI segala sifat mazmumah (buruk dan tercela) yang ada pada diri sendiri dan masyarakat dengan sifat mahmudah (baik dan terpuji) GANTI mengajak perubahan. GANTI IS FOR CHANGE!!!

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

© 2013 Gerakan Anak Terengganu Insaf [ GANTI ]. All rights resevered. Designed by Templateism

Back To Top