Jumaat, 17 Januari 2014

Rakyat Terengganu Tertindas Oleh UMNO

5:49 PTG

Oleh : Ahmad Amzad Hashim ( Presiden GANTI)

Usahawan Melayu paling ramai di Terengganu. Kontraktor pun paling ramai di Terengganu. Parti yg memerintah UMNO. Tempat pusat org melayu berniaga satu persatu dibubar.

Ahmad Amzad HashimYg berniaga supermarket dan kedai runcit sengaja dibawa masuk hyper market banyak2 dgn jarak yg rapat antara satu sama lain. Beratus kedai runcit melayu gulung tikar hidup segan mati tak mahu. Tshop 24 jam di serang rangkaian 7 eleven yang tumbuh mcm cendawan. Rangkaian kedai TUKAR bawah kementerian yg berkenaan pun sama, merana di paksa beli dari satu supplier saja (cina).

Industri kapal pasaran ratusan juta milik org melayu sejak nenek moyang kita bakal bubar sebab kerajaan Terengganu sedang timbus muara sungai dan nak bina jambatan merentang sungai.
Kontraktor kelas F dan G merana kerana kerajaan Terengganu utamakan projek mega utk org2 tertentu. Habis duit ke situ.

Pasar Payang, Pasar Chabang , Pasar Borong Gong Pauh semua tempat org melayu berniaga. Kemudahan terbiar dan dhaif.

Kampung Cina siap buat tambakan beri ruangan parking besar besar, buat jalan baru belakang ada jalan, depan ada jalan. Ditambah lampu2 limpah biar cantik dan menarik.
Kat org melayu berniaga hampeh. Yg berniaga pasar malam, ikut suka yg berkenaan nak halau sekejap sana sekejap sini.

Yang dera usahawan melayu di Terengganu adalah UMNO Terengganu.

Written by

GANTI yang sesat dengan yang diredhai Allah. GANTI yang khianat dengan yang amanah. GANTI segala perancangan dan program yang membawa kerugian dengan keberuntungan. GANTI segala sifat mazmumah (buruk dan tercela) yang ada pada diri sendiri dan masyarakat dengan sifat mahmudah (baik dan terpuji) GANTI mengajak perubahan. GANTI IS FOR CHANGE!!!

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

© 2013 Gerakan Anak Terengganu Insaf [ GANTI ]. All rights resevered. Designed by Templateism

Back To Top