Ahad, 29 Mac 2009

NUSAIBAH MENANTI DI SYURGA

6:33 PTG

p2200783Sahabat saya di Rusila, Ust Md Hanafiah Sulung yang mengajar di Maahad Darul Quran, Masjid Rusilamenerima satu ujian Allah SWT apabila anak perempuannya Nusaibah, 6 tahun kembali ke rahmatullah 11.30 malam tadi ketika sedang tidur.
Nusaibah, anak ke-2 Ust Md Hanafiah dilahirkan di Mansoura, Mesir – 100 km dari Kota Kaherah, dan disahkan menghidapi kerosakan paru-paru di sebelah kiri dan barah. Khabarnya penyakit berkenaan sudah dikenalpasti sejak 2007 lagi.
Ust Md Hanafiah mempunyai 5 orang anak. Ust Hanafiah adalah antara sahabat bait muslim ketika kami tinggal di Mansoura pada tahun 2002-2004 dahulu.
Kali terakhir saya bertemu dengannya ialah 20 Februari lepas, ketika berkunjung ke Kuala Terengganu bagi menyertai mesyuarat penyemakan teks al-Quran, KDN.
Semoga Ust Hanafiah sekeluarga tabah menghadapi ujian Allah SWT. Inna lillah wa inna ilahi roji’uun.Al-Fatihah.

Written by

GANTI yang sesat dengan yang diredhai Allah. GANTI yang khianat dengan yang amanah. GANTI segala perancangan dan program yang membawa kerugian dengan keberuntungan. GANTI segala sifat mazmumah (buruk dan tercela) yang ada pada diri sendiri dan masyarakat dengan sifat mahmudah (baik dan terpuji) GANTI mengajak perubahan. GANTI IS FOR CHANGE!!!

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

© 2013 Gerakan Anak Terengganu Insaf [ GANTI ]. All rights resevered. Designed by Templateism

Back To Top